Några år senare

Några år senare då? Vad har hänt och vad är viktigt?
Jo nej men jag har hunnit med en del lägenheter och nån extra stad och så. Några livsavgörande beslut, hjärtekross, ny kärlek och väldigt mycket katt. Katterna kommer nog alltid att bestå men stickningen har tillkommit!

Det hela började med att jag skulle lära mig sticka tillsammans med Helena <3, men sedan tog den jäkeln och flyttade ifrån mig när hon skulle bli med smått. Då fick jag ju helt enkelt göra slag i saken och lära mig på egen hand så att hon i alla fall kunde få en kofta att sätta på sin lilla kolt. En kofta blev till ett beroende och här sitter jag med härvor och nystan. Än så länge är det bara ankeldjupt, men man vet aldrig hur det går...

Just nu sitter det en liiiten flax light av tincanknits på stickorna, men förhoppningsvis är den klar i dagarna så att jag äntligen kan få prova den på Julias lilla Alfred! Det var en evighet sedan jag påbörjade den så jag får nog förlänga både här och där om vi ska vara ärliga. Stickar den i fantastiskt sköna Alpakka Silke fån Sandnes Garn, är lite osäker på färgen men jag hoppas att den i alla fall kan duga som en vardagströja när den är färdig. Måste säga att det största förälskelsen jag skaffat mig sedan detta är mina sylvassa stickor från HiyaHiya, den som inte testat - gör det!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

catsandcrumbs.blogg.se

Ännu ett försök till att skapa den där vettiga bloggen som jag faktiskt vill uppdatera. Jag har länge drömt om att blogga, men har aldrig riktigt haft tålamod nog att göra det. Så kommer jag lyckas?

RSS 2.0