Den trevliga spontaniteten

Ja, jag är pro ovisshet - tro det eller ej. Men åh vad jag är nojig när det kommer till att göra saker som jag inte vet vad det är eller vad jag kan förvänta mig. För det första vet man aldrig vad man ska ha på sig. Bara det är hur jobbigt som helst och man kan komma helt under/overdressed, ja ni förstår. Sedan, så vet man inte om man ska sminka sig casual, lite mer eller inte alls. Kommer vi till hårbiten så är det ungefär omöjligt. Ska man riskera att ha håret löst och låta det blåsa ivägen överallt, eller ska man köra på en halvtråkig knut? Nej okej, håret ska vara löst, men det är fortfarande besvärligt. 
När man väl är torr bakom öronen och påklädd ska man ju dessutom bestämma sig för vilka accesoarer man ska ha på, samt hur många som är lagom och inte för bart eller för mycket. Skorna har jag inte så många val med, men det är fortfarande ett våndas-moment när man funderar på om det verkligen kommer gå att ta sig någonstans i de skor som man har valt. Väl ute genom dörren kommer man garanterat ha glömt ta med sig spegel, läppfärg (av vald variant), och extra sturmpbyxor. Nej, jag kanske inte är den bästa att överraska, det kan jag väl hålla med om. 
Men när jag väl är det och gör det jag ska så har jag iallafall enkelt för att anpassa mig till situationen - vad det nu än måhända vara. Som exempelvis just nu, jag anpassar mig och diskar istället för att läsa en bok som jag oförklarligt nog kände för att göra denna fredag. Så, trevlig fredag på er där ute!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

catsandcrumbs.blogg.se

Ännu ett försök till att skapa den där vettiga bloggen som jag faktiskt vill uppdatera. Jag har länge drömt om att blogga, men har aldrig riktigt haft tålamod nog att göra det. Så kommer jag lyckas?

RSS 2.0