Stockholm tur och retur

Ja, det har varit en minst sagt turbulent vecka och helg. Jag har hunnit bli singel och sedan åka till stockholm för att bära massvis med BIS katter och dessutom toppat med att bära en liten fantastisk Blondie som blev JW!
 
För att ta det i rätt ordning så kan jag ju börja med att jag ska flytta. Jag gissar att de flesta redan visste det, och att det kanske kommer som en lite chock för vissa. Men nej, ingenting oväntat alls för de som vet lite mer. Vi har gått varandra på nerverna väldigt länge och nu har detta nått oanade höjder. Jag sover på soffan från och med i onsdags och det är väl lite lagom ospännande eftersom det kan ta ett ganska så bra tag innan jag kommer hitta någonstans att bo. 

I torsdags hade jag en fantastisk dag, men den kan jag berätta mer om en annan gång. När jag har fått klartecken från alla berörda ;) 
 
Efter att ha haft en stressad dag med mycket hattande fram och tillbaka under fredagen så tog jag flyget till Stockholm och Hillevi. Bengalerna var överväldigande o-galna och jag fick sova riktigt gott inför en jobbig lördag. Lyckades inte peta i mig tillräckligt med mat på morgonen så vid 12tiden trodde både jag och Erika att jag skulle dimpa i backen vilken sekund som helst. Petade i mig en bit banan och så överlevde jag Veikkos långa men ytterst noggranna bedöming. 
Efter lunchen som jag faktiskt åt så mådde jag mycket bättre. Mat gör liksom så att man fungerar kom jag fram till. Som vanligt hade jag tur och fick bära så trevliga katter i panelen, speciellt lilla Daphne som smälte allas hjärtan och tog hem ett mycket välförtjänt BIS. 
 
Kvällen spenderades med Hillevi, Emelie och Sonny på Spicy Corner (?) - indisk mat är ju bara för gott! Skulle nästan kunna leva på det. När jag vaknade i morse var jag fortfarande mätt och gjorde om samma sak med den halva frallan till frukost. Dock var Linda som jag gick för idag en superspeedad domare och var klar med allt runt halv 1 om jag inte minns fel. Jag hade sådan otrolig tur att jag lyckades bära BIS-kattunge Dogge, BIS+JW junior Blondie och BIS-kastrathane Lipton. När jag satt på flyget hem somnade jag på studs och vaknade när jag väl var i malmö igen. Många erfarenheter och två fina steward-intyg  rikare än när jag åkte hemifrån. 
 
Tack för en fantastisk helg allesamman! Nu lägger jag mig i soffan och sover med två övergoa britter bredvid - om några timmar tar jag mig mot Kyhle!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

catsandcrumbs.blogg.se

Ännu ett försök till att skapa den där vettiga bloggen som jag faktiskt vill uppdatera. Jag har länge drömt om att blogga, men har aldrig riktigt haft tålamod nog att göra det. Så kommer jag lyckas?

RSS 2.0