Iron Tinnitus

Japp, det är vad jag hädanefter kommer kalla dem för - men åh vad de är bra live! Det är andra gången som jag ser dem, första gången var sommaren 2008 på Ullevi. Där var jag i extas. Ljudet var underbart och man såg hur Bruce fick hela Ullevi att göra vågen runt runt runt. Det var en av de konserter som jag faktiskt hade sittplats, men jag klagar inte för det. 
Nu, idag hade vi sådan tur! Vi kom ganska så nära scenen, men på sidan (stage left) mitt framför en av de stora bildskärmarna. Det var perfekt att kunna välja om man ville se på scenen eller skärmen och man missade inte mycket. Och - för att vara 50+are så är Bruce himla snygg (till skillnad från Brian Johnson som är en frontfigur som ser väldigt sliten ut). Att de sedan spelade de flesta av mina (och allas?) "måste-låtar" gjorde ju inte saken sämre. Jag skulle faktiskt ha lite svårt för en Maiden-konsert utan Run to the Hills, The Number of the Beast, 2 Minutes to Midnight och Fear of the Dark. Det hör liksom till att man ska kunna fulskrika med i texterna så att man dagen efter är alldeles hes och förstörd. Åh, jag sa att jag inte ska se dem igen, men alltså, jag vet inte om jag kan lova det...
Jag känner att jag kanske borde knoppa så att jag kan vakna och (förhoppningsvis) ha lite mindre efterdyningar i mina öron när jag vaknar. Under natten ska jag drömma om att se AC/DC och Coldplay igen (ja jag vet, helt skilda genrer). Tack och lov så är jag ledig imorgon och ska ta mig en rejäl sovmorgon, har trots allt varit uppe klockan 5 två morgnar i rad och i måndags jobbade jag till 21.15. Jag är ju inte precis känd för att lägga mig i allt för god tid så jag ligger några timmar minus på sömnkontot - jag ska bli bättre på att sova mer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

catsandcrumbs.blogg.se

Ännu ett försök till att skapa den där vettiga bloggen som jag faktiskt vill uppdatera. Jag har länge drömt om att blogga, men har aldrig riktigt haft tålamod nog att göra det. Så kommer jag lyckas?

RSS 2.0