Nattvecka!

Ja, då börjar den då. Min första nattvecka av två i sommar. Jag går på ikväll kl. 21 och går av på fredag morgon 07.00. Känner spontant att timingen på denna nattvecka kunde varit bättre. Men vad ska man göra, det är trevliga pengar att få in när lönekuvertet kommer. Jag ser lite extra mycket fram emot idag, av diverse anledningar. Men ja, det hör inte hemma här egentligen så det lämnar vi hädan. 
 
Just nu har jag en "jagande" katt som sitter i fönsterkarmen och klapprar med tänderna som aldrig förr. Hon är ett litet monster där hon sitter, men hade fåglarna kommit nära hade hon garanterat flytt in under sängen. Borde verkligen dra upp kammen från källaren dit jag ologiskt nog packat ned den, och dra genom bägge mina pälsbollar. Detta såklart ackompanjerat av Massive Attack - Teardrop. Jag är lite beroende av Tunigos Summer Chill playlist. Min kloklippare har dessutom på något konstigt vis lyckats försvinna, nu kan man höra Alva gå, så då är det dax att leta upp den. 
 
Men om man bara hoppar över denna malplacerade vecka så kommer jag mycket snart åka på utställning igen! På fredag efter 14 kommer Fifi hem från Espania och då packar vi in oss i Pers bil och åker mot hufvudstaden. Känns inte som att det var särskilt längesedan jag var där... konstigt nog. Tyvärr kommer ju utställningen vara i Sollentuna Rackethall så det blir till att hoppas på dåligt väder, alternativt att packa ned tunna kläder. Våra "underbara" röda skjortor kommer vi väl visserligen inte ifrån, men de blir luftigare för var gång! Hur mycket jag gått ned hemlighåller jag ett tag till. 
 
Nu - dax att dejta duschen för att komma till jobbet någorlunda fräsch. Jag ska ju dessutom hinna en runda in till stan, och jag ska försöka tvinga med mig Sarah. Får locka med redfellas-sallad eller något sådant så kan hon inte motstå. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

catsandcrumbs.blogg.se

Ännu ett försök till att skapa den där vettiga bloggen som jag faktiskt vill uppdatera. Jag har länge drömt om att blogga, men har aldrig riktigt haft tålamod nog att göra det. Så kommer jag lyckas?

RSS 2.0